Så här hanterar vi klagomål
Här beskriver vi hur vi hanterar klagomål och ger tips på vart du kan vända dig för att få vägledning.
Klagomål
-
Skillnad på klagomål och invändning
Med klagomål menar vi ett konkret missnöje med vårt arbetssätt, om vi har brustit i vår service eller att vi inte har följt lagar och regler.
Tycker du däremot att kravet är fel, att avtalet är ogiltigt eller att kostnader inte borde tillkommit eftersom du har gjort din betalning, är det en invändning – och INTE ett klagomål. Kontakta oss genom att logga in på Mina Sidor eller via telefon.
-
Vår klagomålspolicy
Vi på Intrum har en klagomålspolicy som samtliga medarbetare följer och vi har även en utsedd klagomålsansvarig. Vår klagomålsprocess är givetvis kostnadsfri och vi registrerar och besvarar alla inkomna klagomål.
-
Vår klagomålsprocess – Vad händer när vi får in ett klagomål?
Vi tar ditt klagomål på allvar och har en väl etablerad klagomålsprocess. Klagomål inkomna till Intrum hanteras och besvaras skyndsamt och på ett sakligt och korrekt sätt.
Intrum följer även upp samtliga inkomna klagomål och utvärderar dessa för att ständigt förbättra vår verksamhet och försäkra att eventuella brister åtgärdas.
-
Så här gör du om du vill lämna ett klagomål
Vill du lämna ett klagomål så gör du det via vårt formulär. -
Om du inte är nöjd med hanteringen av klagomålet
Om du inte skulle vara nöjd med hanteringen av ditt klagomål kan du vända dig till den som är klagomålsansvarig hos oss på Intrum.
-
Vill du rikta ett klagomål utanför Intrum
Om du inte är nöjd med hanteringen av ditt klagomål och vill vända dig till någon utanför oss på Intrum för rådgivning kan du kontakta:
Inkassonämnden
Box 592
101 31 Stockholm
Du kan läsa mer om Inkassonämndens områden här
Finansinspektionen
Box 7821
103 97 Stockholm
Du kan läsa mer om Finansinspektionens arbete och tillsynsansvar här