Skydda dig – bluffsamtal och sms

Du ska aldrig ge ut koder eller signera betalningar på någon annans uppmaning. Ingen bank, myndighet eller seriöst företag ber dig dela med dig av personliga uppgifter i samtal eller via sms.

Så här hanterar vi klagomål

Här beskriver vi hur vi hanterar klagomål och ger tips på vart du kan vända dig för att få vägledning.

Klagomål

  1. Skillnad på klagomål och invändning

    Med klagomål menar vi ett konkret missnöje med vårt arbetssätt, om vi har brustit i vår service eller att vi inte har följt lagar och regler. 

    Tycker du däremot att kravet är fel, att avtalet är ogiltigt eller att kostnader inte borde tillkommit eftersom du har gjort din betalning, är det en invändning – och INTE ett klagomål. Kontakta oss genom att logga in på Mina Sidor eller via telefon.

  2. Vår klagomålspolicy

    Vi på Intrum har en klagomålspolicy som samtliga medarbetare följer och vi har även en utsedd klagomålsansvarig. Vår klagomålsprocess är givetvis kostnadsfri och vi registrerar och besvarar alla inkomna klagomål. 

  3. Vår klagomålsprocess – Vad händer när vi får in ett klagomål?

    Vi tar ditt klagomål på allvar och har en väl etablerad klagomålsprocess. Klagomål inkomna till Intrum hanteras och besvaras skyndsamt och på ett sakligt och korrekt sätt.

    Intrum följer även upp samtliga inkomna klagomål och utvärderar dessa för att ständigt förbättra vår verksamhet och försäkra att eventuella brister åtgärdas.

  4. Så här gör du om du vill lämna ett klagomål

    Vill du lämna ett klagomål så gör du det via vårt formulär. 
  5. Om du inte är nöjd med hanteringen av klagomålet 

    Om du inte skulle vara nöjd med hanteringen av ditt klagomål kan du vända dig till den som är klagomålsansvarig hos oss på Intrum. 

  6. Vill du rikta ett klagomål utanför Intrum

    Om du inte är nöjd med hanteringen av ditt klagomål och vill vända dig till någon utanför oss på Intrum för rådgivning kan du kontakta:

    Inkassonämnden
    Box 592
    101 31 Stockholm
    Du kan läsa mer om Inkassonämndens områden här

    Finansinspektionen
    Box 7821
    103 97 Stockholm
    Du kan läsa mer om Finansinspektionens arbete och tillsynsansvar här